Galeria

Boliwia

22 stycznia 2016 roku przypedałowałem do Boliwii przekraczając granicę w miejscowości Puerto Quijarros

Brazylia

Od grudnia 2016 pedałuje po Brazylii

Huehue - Lago Atitlan - El Florida

Zdjęcia z pedałowania w Gwatemali.W El Florida przekroczyłem granicę z Hondurasem. Opisy wkrótce.

Gracias a Dios - Huehuetenango

A więc witaj Gwatemalo! Do pierwszej większej miejscowości Huehuetenango przebiłem się przez najwyższe góry Ameryki Centralnej Los Cuchumatanes.

San Cristobal - granica z Gwatemala

1 kwietnia wyruszyłem z San Cristobal, pojechałem na pojezierze Lagos de Montebello, by w końcu w Gracias a Dios przekrzoczyć granicę z Gwatemalą.

San Cristobal - targ i indigenas

Piękni, kolorowi ludzie na pięknym, pełnym życia, kolorowym targu. Bez komentarza.

Chamula & Zinacantán

Obydwie wioski należą do tzw. pueblos magicos - barwnych kulturowo indiańskich wiosek.

San Cristobal de las Casas

Kilka zdjęć z samego miasta - nie koncentrowałem się jendak na zabytkach, gdyż takich zdjęć macie mnóstwo w internecie :)

Tonina - San Cristobal de las Casas

Droga z Toniny, przez Ocosingo, do San Cristobal de las Casas to wspinanie się na rowerze z 900 m n.p.m na 2500 m n.p.m.

Palenque - Ocosingo - Tonina

Palenque było ostatnim nizinnym miastem. Dalsza droga ku San Cristobal de las Casas to pot, słońce, konfrontacja z własnymi słabościami w chwilach typu "qrra...już nie mogę, ale jadę dalej :)", ale i piękne górskie krajobrazy, wodospady, przyjemny chłód nocą oraz niepowtarzalny smak lokalnej kawy sadzonej na zboczach gór przez kolorowo ubranych mieszkańców z grup etnicznych Tzeltalów i Tzozilów, by w końcu dotrzeć 1000 metrów wyżej i podziwiać ruiny państwa-miasta Tonina.

Palenque

Zdjęciaz obecnego i starego miasta Palenque (ruiny Majów).

Silvituc - Palenque

Po wędkowaniu w Silvituc ruszyłem z buta w stronę Palenque, Chiapas.

Silvituc

Nad jeziorem Silvituc postanowiłem spontanicznie zatrzymać się na kilka dni...aż w końcu ciężko było wyjechać.

Calakmul

Ruiny Majów Calakmul znajdują się w dżungli, na terenie pięknego rezerwatu przyrody Reserva de la Biosfera Maya

On the way to Calakmul

Po rucie Puuc wybrałem się bardzo małymi drogami w kierunku Dsibalchen, gdzie spotkaliśmy się ponownie z Flavien-em i popedałowaliśmy przez Reserva de Biosfera Maya i Xpujil do ruin Królestwa Węża (Calakmul)

Ruta Puuc

Ruta Puuc to region na południu półwyspu Yucatan, gdzie możemy podziwiać liczne ruiny Majów. Puuc to również określenie stylu w architekturze Majów.

Wzdłuż Zatoki Meksykańskiej

Od Zatoki Meksykańskiej rozpoczęliśmy wspólne podróżowanie z Flavianem. Dużo kokosów, ryb, bagien, pięknej przyrody, flamingów.

Coba-Valladolid-Izamal

Z Tulum skręciłem w kierunku Coby, gdzie zwiedzałem miasto Majów, po czym ruszyłem w kierunku Zatoki Meksykańskiej przez Valladolid, kolejne ruiny Ek Balam i piękne żółte miasteczko Izamal.

Akumal - Tulum

W Akumal miałem się zatrzymać też tylko na jedną noc...zrobiło się z tego 2-3 tygodnie: nurkowanie wśród olbrzymich morskich żółwi, życie z rodziną cyrkową, wizyty w cenotes, dżungli...

Cancun - Playa del Carmen

Wystartować na rowerze było ciężko - najpierw całkiem przyjemnie mieszkałem sobie o przesympatycznego couchsurfingowego hosta Audriny, która była dla mnie pierwszym zetknięciem z rzeczywistością Meksykańską, a potem zaległem na miesiąc w Playa del Carmen poznając grupkę fantastycznych Meksykanów, która mnie do siebie przygarnęła :)

3 comments on “Galeria

1. Te zachody pięknie wyglądają na zdjęciach, a że zdjęcia nie są w stanie oddać całej magii, to naprawdę zazdroszczę i mogę tylko to wszystko sobie nieudolnie powyborażać :)

2. Wiadomo, zdjęcia, to tylko jeden wymiar z wielu – nie poczujesz tutaj zapachu, delikatnego podmuchu wiatru, tego obcowania z naturą, ale…myślę, że z Twoją wyobraźnią jest wszystko w porzo, także jak się głęboko wczujesz, to i pewnie gdzieś tutaj przylecisz na chwilkę i odwiedzisz Gawora….i dziękuję :)

3. podobają mi się zdjęcia tato,są bardzo fajne :D i uuuuu ile tego napisanego ,aż nie przeczytałam ,bo się bałam ,że strace wzrok opowiedz mi jak będziesz na skypie tato